www.naszabryka.fora.pl
każdy ma swoją brykę czyli ściągę na życie
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum www.naszabryka.fora.pl Strona Główna
->
Dla każdego coś miłego
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Dla każdego
----------------
Dla każdego coś miłego
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Gość
Wysłany: Nie 11:49, 17 Sty 2010
Temat postu:
kocham cie za to co napisales, myslalam ze jestem ...
... tylko jedna co tak mysli.100000/100000
Jill Rossen
Wysłany: Wto 21:32, 18 Lis 2008
Temat postu:
Uzależnieni od pomadki ochronnej do ust
Stale o tym myślał. Musiał to mieć. Gdy za długo tego nie miał, wpadał w panikę. Wbrew pozorom wcale nie chodziło o narkotyki, papierosy czy o alkohol. Ani nawet o dostęp do poczty elektronicznej. Kevin C. był uzależniony od... ochronnej pomadki do ust.
Michelin
Wysłany: Wto 8:04, 04 Lis 2008
Temat postu: Polacy nie dbają o ciśnienie w ogumieniu
Znane są już wyniki IV edycji akcji "Ciśnienie pod kontrolą", którą Michelin przeprowadził w październiku wspólnie z PCK i Statoil. W czasie "Tygodnia Dobrego Ciśnienia" przebadano 9158 aut, z czego w Polsce 71% miało nieprawidłowe ciśnienie w oponach. Lepsze od Polski okazały się kraje bałtyckie, spośród 260 przebadanych pojazdów - nieprawidłowy poziom ciśnienia miało 66% pojazdów w Tallinie, 67% w Rydze i 70,5% w Wilnie.
Niestety wynik pomiarów jest jeszcze gorszy niż w ub.roku, kiedy aż 63% polskich kierowców miało nieprawidłowe ciśnienie w oponach. - Wynika to z faktu, że w tym roku pomiar realizowany był w połowie października, kiedy wielu kierowców jeszcze ani razu nie sprawdziło ciśnienia od czasu wiosennej wymiany opon - mówi Iwona Jabłonowska, organizatorka akcji z Michelin Polska. Dlatego zachęcamy, aby przynajmniej raz w miesiącu i przed każdą dłuższą podróżą kontrolować stan opon i poziom ciśnienia
Województwa o najgorszym stanie ciśnienia to podlaskie i łódzkie, gdzie aż 79% kierowców miało nieprawidłowy poziom ciśnienia w oponach. Powoduje to pogorszenie bezpieczeństwa na drogach, zwłaszcza jesienią gdy drogi stają się śliskie. W woj. podlaskim 12,5% pojazdów miało niedobór ciśnienia większy niż jeden bar. Jest to bardzo niebezpieczne i może powodować ryzyko eksplozji opony. Z kolei najlepiej o opony dbają kierowcy z woj.zachodniopomorskiego, gdzie prawidłowy poziom miało 41,92% kierowców.
Akcji pomiaru ciśnienia po raz pierwszy w historii akcji towarzyszył "Rajd Dobrego Ciśnienia". W akcji brały udział dwa identyczne samochody Citroen C4, z których jeden miał prawidłowe, a drugi za niskie ciśnienie w oponach. Kierowcy przejechali 3366 km, na trasie z Warszawy, przez Rygę, Tallin, Wilno, Olsztyn, Kraków, Rzeszów do Lublina. Na I odcinku, z Warszawy do Wilna, auto o ciśnieniu obniżonym o 20% spaliło średnio zaledwie 0,09 litra więcej na 100 km. Po obniżeniu ciśnienia do wartości 30% niedoboru, samochód z nieprawidłowym poziomem ciśnienia w oponach spalił na każde 100 km średnio o 0,3 litra benzyny więcej niż jego konkurent jadący na dobrze napompowanych oponach.
- Tak niskie zużycie paliwa na pierwszym odcinku rajdu było dla nas pewnym zaskoczeniem - przyznał Tomasz Młodawski z Michelin Polska. Okazało się, że skutki zmiany złagodziły opony, wyjątkowo mało wrażliwe na spadek ciśnienia pod względem wzrostu zużycia paliwa.
Generalnie, zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie w oponach prowadzi do zagrożenia drogowego. 6% śmiertelnych wypadków na drogach szybkiego ruchu powodowanych jest złym stanem ogumienia. Nieprawidłowe ciśnienie powoduje zmniejszenie przyczepności, wydłużenie drogi hamowania i niesie ryzyko pęknięcia opony. Problem wynika z nieprawidłowego rozłożenia nacisku osi pojazdu na podłoże oraz zmiany powierzchni styku z nawierzchnią.
Czytaj więcej: Michelin
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin